بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه در مجلس چه زمانی است؟

به نظر می‌آید با توجه به شنیده‌های خبرنگار راه شلمچه، زاهدی وفا نمی‌تواند اعتماد نمایندگان را برای وزارت تعاون کار و رفاه جلب کند.


به گزارش راه شلمچه، مجلس شورای اسلامی ۲۹ شهریور ماه معرفی نامه زاهدی وفا به عنوان وزیرتعاون،کار، رفاه اجتماعی را اعلام وصول خواهد کرد تا طبق آیین نامه داخلی هفته دوم مهر ماه جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی برگزار شود.

 رئیس جمهور 24 خرداد در حکمی محمدهادی زاهدی‌وفا را به سمت «سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب کرد.

 بعد از استعفای عبدالملکی رئیس جمهور در حکمی محمدهادی زاهدی‌وفا را به سمت «سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب کرد و با پایان مهلت سرپرستی سه ماهه حالا رئیس جمهوری آن طور که  معاون پارلمانی وی  گفته قرار است زاهدی وفا را برای تصدی کرسی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. زاهدی وفا در کارنامه خودفارغ التحصیل دانشگاه اوتاوا و استادیار دانشگاه امام صادق(ع)، عضویت هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری را دارد.

 سه شنبه ۱۵ شهریور سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نامه معرفی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون،کار، رفاه اجتماعی به مجلس ارائه شده است 

 با توجه به تعطیلی مجلس شورای اسلامی نامه معرفی  وزیر کارپیشنهادی هنوز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول نشده است، اما بنا به اظهارات سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور معرفی نامه زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی کار به هیات رییسه مجلس تقدیم شده و بزودی جلسه بررسی رای اعتماد وی در دستور صحن علنی مجلس در دستور قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ۲۹ شهریور برگزار خواهد شد، مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس پس از اعلام وصول و قرائت معرفی‌نامه در صحن علنی، تا ۱۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت را بررسی کند.

بر این اساس احتمالا جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی ۱۰ مهر برگزار می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار